Halitoza

Halitoza, jest to przypadłość, której objawy polegają na nieprzyjemnym zapachu z ust. Przyczyną w 80-90% przypadków są patologie występujące w obrębie jamy ustnej. Do najczęstszych przyczyn należą: próchnica, nalot na języku bądź resztki pokarmu, które zalegają na skutek noszenia protez bądź aparatów ortodontycznych. Nieprzyjemny zapach z ust mogą wywoływać także przewlekłe choroby zatok, ropne zapalenie migdałków i uchyłki przełyku. Leczenie halitozy należy rozpocząć od zdiagnozowania jej przyczyn.

Klinika Dental Club jako jedna z nielicznych oferuje pełen zakres usługi oraz zabiegi higieniczne, w tym leczenie halitozy. Badanie i diagnostykę przeprowadzi Pani prof. dr hab. n.med. Ewa Iwanicka-Grzegorek, specjalista stomatologii ogólnej i zachowawczej oraz paradontologii. Jest ona pracownikiem Zakładu Stomatologii Zachowawczej Instytutu Stomatologii Akademii Medycznej w Warszawie oraz autorką rozprawy habilitacyjnej „Modyfikacja postępowania diagnostycznego i leczniczego w przypadku halitozy ustnej”. Pani profesor w leczeniu halitozy, po przeprowadzeniu dokładnej diagnostyki pacjenta, wykonuje właściwe zabiegi higieniczne, wprowadza odpowiednią dietę oraz przepisuje specjalne płukanki i środki farmakologiczne.