Choroby przyzębia

W naszej Klinice bardzo poważnie podchodzimy do chorób przyzębia. Krwawienie z dziąseł, ból zębów przy spożywaniu zimnych, gorących, słodkich i kwaśnych potraw jest sygnałem, że należy udać się do lekarza periodontologa. Nie leczone dolegliwości prowadzą do przewlekłych stanów zapalnych dziąseł i tkanek okołozębowych, które osłabiają utrzymanie zęba. W zaawansowanym stadium parodontozy wypada cały ząb. Jedną z ważnych przyczyn powstawania tej choroby jest niedostateczna higiena jamy ustnej. Nawet po bardzo dokładnym szczotkowaniu zębów pozostają fragmenty płytki nazębnej, która w krótkim czasie zamienia się w twardy, nie dający się usunąć szczoteczką kamień.

Kamień jest najpoważniejszą przyczyną powstawania chorób przyzębia. Podczas terapii, bardzo ważny jest zatem zabieg usunięcia kamienia nazębnego (tzw. skaling), co pozwala na zahamowanie choroby w większości przypadków. Według wszystkich dostępnych badań naukowych, skaling należy wykonywać profilaktycznie także u osób, które nie mają problemów z chorobami przyzębia - zanim takie wystąpią. Efektem tego działania jest praktyczna eliminacja zagrożenia parodontozą, jakie stwarza osadzający się kamień nazębny. Pacjenci, u których choć raz zdjęto kamień nazębny doskonale rozumieją, że ten krótki i bezbolesny zabieg pomaga stopniu ograniczyć próchnicę i ma decydujące znaczenie dla zdrowych dziąseł. Po profesjonalnym czyszczeniu nasi lekarze zalecają położenie lakierów fluorowych, które zmniejszają nadwrażliwość zębów i obniżają ryzyko powstawania próchnicy.