Leczenie bezbolesne

W dzisiejszych czasach wizyta u stomatologa może być całkowicie bezbolesna, a w naszej Klinice znieczulenia przy zabiegach stomatologicznych traktowane są jako standard. Dysponujemy zestawem środków znieczulających oraz doświadczonym zespołem lekarzy, co pozwala na wykonanie znieczulenia u każdego pacjenta. Aby oszczędzić naszym Pacjentom stresu i bólu związanego z leczeniem, oferujemy gamę środków i metod znieczulających. Najczęściej stosowane są znieczulenia miejscowe, dobierane indywidualnie do potrzeb i rodzaju wykonywanego zabiegu.

Przed wykonaniem zastrzyku znieczulającego, możemy jeszcze bardziej zminimalizować ból, smarując błonę śluzową (miejsce wkłucia igły) specjalnym żelem smakowym: truskawkowym, poziomkowym, albo bananowym. W ten sposób pacjent nawet nie czuje ukłucia igły.

dziecię     W przypadku odczuwania związanego z wizytą większego stresu proponujemy pacjentom zastosowanie podtlenku azotu. Powoduje on odprężenie, zrelaksowanie i działa już w momencie podawania. Podtlenek azotu jest podawany do wdychania poprzez wygodną maseczkę zakładaną na nos pacjenta przed zabiegiem i pozostawioną w trakcie jego trwania. Nasi stomatolodzy polecają go osobom dorosłym, jednak doskonale sprawdza się również w leczeniu dzieci. Zdarza się, że ból nie jest bezpośrednią przyczyną lęku przed wizytą u stomatologa, często Pacjenci obawiają się samego procesu borowania i dźwięku wierteł.

Jednak, kiedy lęk przed wizytą w gabinecie stomatologicznym jest tak duży, że żadna z wymienionych metod nie jest dla Pacjenta satysfakcjonująca, polecamy wykonanie zabiegu w znieczuleniu ogólnym, czyli w tak zwanej narkozie lub sedacji. Znieczulenie to zupełnie odłącza Pacjenta od bólu i stresu nie powodując przykrych odczuć. Przy zastosowaniu znieczulenia ogólnego wszystkie niezbędne zabiegi wykonujemy u pacjenta podczas jednej wizyty, a nawet kilkugodzinny zabieg pozostaje w świadomości jako kilkusekundowy epizod. Znieczulenie ogólne zawsze prowadzone jest przez zespół lekarzy anestezjologów po wcześniejszym dokładnym badaniu i przygotowaniu pacjenta.

Pacjentom nadwrażliwym na stres i ból zdecydowanie polecamy jedno z zaprezentowanych powyżej rozwiązań: znieczulenie miejscowe, podtlenek azotu lub narkozę. Zastosowanie każdego z nich powoduje odczuwalną poprawę komfortu podczas leczenia. W Klinice nasi lekarze odpowiedzą na wszystkie pytania i pomogą tak zorganizować zabieg, aby optymalnie dobrać jedno z powyższych rozwiązań do Państwa potrzeb.

Wskazania dla pacjentów przed zabiegiem z użyciem podtlenku azotu:

Uwaga bardzo ważne!

Przed wizytą z użyciem podtlenku azotu uprzejmie prosimy o dopilnowanie aby pacjenci na 2 godziny przed nie spożywali pokarmów ani napojów. Jest to warunek bezwzględny, niezastosowanie się będzie sankcjonowało odwołaniem wizyty.